首頁 時政 國際 港澳 臺灣 財經 法治 社會 紀檢 體育 科技 軍事 文娛 圖片 視頻 論壇 部落格 微博
新華網 > > 正文

英王室收到的最奇葩禮物 種子、辣椒、高腳杯

2017年01月24日 10:14:57 來源: 中國日報網

  英國王室公布了2016年收到的禮物清單,從腌香腸、辣椒、石榴到杯子、靠墊套、襪子,可謂五花八門、應有盡有。給王室送禮的確是件難辦的事兒,送的太貴重或者太廉價都不太合適,似乎也只能想一些“另類”的招數了。下面來看看去年英國王室都收哪些令人啼笑皆非的禮物吧。

英王室收到的最奇葩禮物 種子、辣椒、高腳杯

  The weird, wonderful, and occasionally mundane gifts showered upon the Royal Family have been revealed in an official list published today - and Prince Charles and Camilla received their fair share as they undertook three official tours in 2016.

  英國王室收到的官方禮物清單今日被公之于眾,這些禮物有的奇葩、有的精美,還有個別平淡無奇。查爾斯王子和卡米拉王妃去年進行了三次正式訪問,因此收到了不少禮物。

  Some of the most unusual presents they received included cushion covers, swords, socks, goblets, cured sausage meats, and even ergonomic crayons.

  他們收到的最不尋常的禮物包括墊子套、劍、襪子、酒杯、腌香腸,甚至還有人體工程學蠟筆。

   1 2 3 下一頁  

[責任編輯: 謝艷 ]
新華炫聞客戶端下載
010020030300000000000000011100521294600671